سوپ پیاز فرانسوی

افزودن به علاقه‌مندی‌ها
نفرات 4 نفر
آماده سازی 20 دقیقه
پخت 60 دقیقه
سوپ پیاز فرانسوی

مواد لازم

راهنما
کره 200 گ
پياز (خلالي خردشده) 4 عدد
نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل
سرکه بالزامیک 1/5 ق.س
استاک قهوه‌ای 4 پ
آرد (الک‌شده) 2 ق.س
ترخون (پاک شده) ب.م.ل
دانه فلفل سفيد 5 گ
برگ بو 2 عدد
نان باگت (حلقه‌اي خردشده) 2 عدد
سیر (کوبیده و ریزخردشده) 2 عدد
پنیر پارمزان (رنده شده) 50 گ

میزان اعلام شده معادل چند شاخه ترخون است.

میزان اعلام شده معادل دو حبه سیر است.

روش تهیه

1

مقداری کره را در قابلمه‌ای روی حرارت ملایم بریزید تا ذوب شود سپس پیاز را بیفزایید و تفت دهید؛ کمی نمک به پیاز اضافه کنید تا طعم بهتری به خود بگیرد. زمانی که پیاز به رنگ قهوه‌ای درآمد، سرکه بالزامیک را اضافه کنید.

2

استاک قهوه‌ای را بیفزایید سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید 45 دقیقه روی حرارت ملایم بماند.

3

در این فاصله، کمی کره در تابه‌ای روی حرارت ملایم، بریزید تا ذوب شود سپس آرد را بیفزایید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شده و قهوه‌ای شود.

4

مقداری از مخلوط پیاز در تابه حاوی آرد بریزید و هم بزنید سپس مجددا آن را به قابلمه حاوی سوپ برگردانید و اجازه دهید بپزد.

5

ترخون، دانه فلفل سفید و برگ بو را در تنظیف بریزید و با نخ آشپزی آن را گره بزنید. بسته ترخون را در قابلمه سوپ قرار داده واجازه دهید 20 دقیقه روی حرارت بماند. 

6

بسته ترخون را از قابلمه سوپ خارج کرده و سوپ را در آبکش بریزید. دو سوم از پیاز از صافی رد‌شده را در مخلوط‌کن بریزید. مقداری از مایع سوپ به آن بیفزایید سپس مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. مخلوط یکدست شده را در قابلمه‌ای بریزید سپس بقیه پیاز مخلوط‌نشده را همراه بقیه مایع سوپ به آن بیفزایید و هم بزنید.

7

مقداری کره در تابه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود سپس حلقه‌های نان را در تابه قرار دهید و سرخ کنید. روی هر کدام از نان‌ها، کمی سیر قرار دهید و بمالید سپس نان‌ها را برگردانید تا از طرف دیگر هم سرخ شوند. 

8

سوپ را در ظرف موردنظر بریزید. تعدادی نان سرخ‌شده روی سوپ قرار دهید سپس پنیر پارمزان را روی نان‌ها پخش کنید. ظرف را به مدت چند دقیقه در طبقه وسط فری که از قبل روی حرارت 175 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید تا پنیر ذوب شود. سوپ پیاز آماده سرو است.

نکات آشپزی به روایت سانازسانیا

امتیاز و دیدگاه کاربران

بد نبود

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

پرسش و پاسخ

دوره‌های مرتبط

پرطرفدارترین دستورات غذایی