ته چین مرغ

افزودن به علاقه‌مندی‌ها
نفرات 4 نفر
آماده سازی 20 دقیقه
پخت 90 دقیقه
طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه

مواد لازم

راهنما
بادنجان (بدون پوست و حلقه‌ای خرد و تلخي‌گرفته‌شده) 5 عدد
روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل
سینه مرغ (مكعبي خردشده) 400 گ
نمک و دانه فلفل سياه (كوبيده‌شده) ب.م.ل
تخم‌مرغ 2 عدد
ماست چکیده (ترش) 1 1/4 پ
زعفران (ساییده و حل شده در آب) 1/4 پ
کره یا روغن جامد (ذوب‌شده) 60 گ
برنج 3 پ

روش تهیه

1

حلقه‌های بادنجان را در تابه‌اي حاوي روغنِ داغ، روي حرارت ملايم از يک طرف سرخ کنيد، سپس روي حوله کاغذی قرار دهيد تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

2

تکه‌هاي مرغ را با مقداري نمک و فلفل سياه مزه‌دار کنيد، سپس آن ها را در تابه‌اي حاوي روغنِ داغ، تفت دهيد تا طلايي‌رنگ شوند. 

3

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفي بريزيد و با همزن دستي هم بزنيد تا زرده و سفيده آن‌ها کاملاً با يکديگر مخلوط شوند، سپس ماست، زعفران، 50 گرم از کره و مقداري نمک را به آن بيافزاييد و هم بزنيد تا مايه ته‌چين آماده شود.

4

آب ِروي برنج خيس‌شده را خالي کنيد و آن را داخل ‏قابلمه‏اي حاوي مقداري آبِ جوش بريزيد و به‌مدت 10 تا 14 دقيقه، روي حرارت زياد قرار دهيد تا آماده شود، سپس آبکش کنيد.

5

فر را از 15 دقيقه قبل، روي حرارت 190 درجه سانتي‌گراد تنظيم و گرم کنيد. کف و ديواره قالب دلخواه را با قلم‌موي مخصوص آشپزي به بقيه کره، آغشته کنيد.

6

نيمي از مايه ته‌چين را با برنج آبکش‌شده مخلوط کرده و نيم ديگر آن را کفِ قالب بريزيد. بادنجان‌ها را طوري‌که سمتِ سرخ‌نشده آن‌ها زير باشد، روي مايه ته‌چين بچينيد، سپس روي آن، يک رديف مرغ قرار دهيد و مقداري از مخلوط برنج را روي آن بريزيد و سطح آن را با دست کاملاً فشار دهيد تا منسجم شوند. 

7

قالب را به‌مدت 60 تا 90 دقيقه در طبقه وسط فر گرم‎شده،‌ قرار دهيد تا بپزد. پس از اين مدت، قالب را از فر خارج کنيد. ظرف مورد نظر را روي دهانه قالب قرار دهيد و ته‌چين را روي آن برگردانيد و سرو کنيد.

نکات آشپزی به روایت سانازسانیا

  • هرچه زمان پختِ ته‌چين بیشتـر باشد، ته‌چین بهتر و خوش‌طعم‌تر می‌شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

بسیار عالی بود

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

پرسش و پاسخ

دوره‌های مرتبط

پرطرفدارترین دستورات غذایی