بچه‌ها را در شب یلدا غافلگیر کنید

بچه‌ها را در شب یلدا غافلگیر کنید

پالوده هندوانه

روش تهیه

دانه‌هاي 450 گرم هندوانه را بگيريد و آن را به‌صورت درشت رنده کنيد. 30 ميلي‌ليتر گلاب و يک قاشق سوپ‌خوري آب‌ليموترش تازه به آن اضافه کنيد و هم بزنيد تا کاملاً مزه‌دار شود. پالوده هندوانه را به‌مدت يک ساعت در يخچال قرار داده تا خنک شود. پس از اين مدت، آن را از يخچال خارج کرده و در کاسه‌هاي مورد نظر سرو کنيد.

پاستیل هندوانه

روش تهیه

600 گرم هندوانه (بدون‌تخم و مکعبی خردشده) را در دستگاه آب‌میوه‌گیری ریخته تا 500 میلی‌لیتر آب هندوانه حاصل شود. کف روی آب هندوانه را با قاشق جمع کرده و دور بریزید. یک پیمانه از آب هندوانه را در ظرفی بریزید، سپس 6 قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین را به آن بیافزایید و مخلوط کنید؛ بگذارید چند دقیقه بماند تا ژلاتین باز شود. بقیه آب هندوانه را ‌همراه 100 میلی‌لیتر آب ‌لیموترش تازه در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار داده تا جوش بیاید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و مخلوط ژلاتین را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا یکدست شود. کمی از مخلوط را مزه‌ کرده و در صورت نیاز، مقداری شکر به آن اضافه کنید. پاستیل هندوانه را در قالب‌های شکلات ریخته و به‌مدت 30 دقیقه در یخچال قرار داده تا سفت شود. پس از این مدت، قالب را از یخچال خارج کرده و پاستیل‌ها را از آن جدا کرده و در ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.

نظرات

مطالب مرتبط

چدنی لعاب‌دار یا چدنی معمولی؟!

قطعاً بسیاری از شما ظروف چدنی در آشپزخانه خود دارید، اما بهتر از آن‌ها، ظروف چدنی لعاب‌دار هستند چراکه نگهداری این ظروف خیلی بهتر و راحت‌تر است.

همه چیز در مورد نخودفرنگی

نخودفرنگي از جمله سبزيجاتي است که به صورت فصلي کشت ميشود و طرفداران بسياري نيز دارد پس بهتر است همه چیز را درباره آن بدانید.

آشپزی بدون ادویه بی‌ معنی است

به جهت اهمیت استفاده از ادویه‌ها در آشپزی و تنوع آن‌ها، بر آن شدیم تا در این مطلب تعدادی از ادویه‌های کاربردی را به شما معرفی کنیم.

اشتباهات رایج در آشپزی

آشپزی هم مانند هر رشته و هنر دیگری تکنیک‌های مختص به خود را دارد. گاهی اوقات با انجام یک اشتباه کوچک، نتیجه کار دور از انتظار می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها