به نخودفرنگی هم فرصت دهید

به نخودفرنگی هم فرصت دهید

با کاربردهای جالب نخودفرنگی آشنا شوید

برای همه ما پیش آمده که گهگاهی آن‌قدر در طول هفته درگیر کار و مشغله هستیم که واقعاً زماني‌كه به مبحث شیرین آشپزی می‌رسیم، نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم و چه غذایی را آماده کنیم! خیلی‌ها به این موضوع عادت کرده‌اند و خیلی سریع دست به دامن فست‌فود محله می‌شوند، در حالی‌که می‌توان کلی غذای ساده و سریع را در خانه آماده کرد. «سانازسانیا» این بار با کمک یک ماده غذایی سبز و کوچک، اما پُر از انرژی و خاصیت، به کمک شما می‌آید. در این‌طور مواقع، به‌جای برداشتن تلفن و سفارش غذا، فریزر را باز کرده و بسته نخودفرنگی را بیرون بیاورید. بله، قهرمان داستان این شماره، جناب نخودفرنگی است که با 10 کاربرد جالب به کمک شما می‌آید.

1) تهيه يك املت ساده

یک مُشت از نخودفرنگی فریزشده (یخ‌بازشده) را بردارید و به املت خود اضافه و زيرو رو کنید تا علاوه بر طعم و رنگ بخشیدن به املت، ارزش غذایی این غذای ساده را با فیبر بالای نخودفرنگی افزایش دهید.

2) نخودفرنگی، یار تعویضی آووکادو

اگر شما هم جزء علاقه‌مندان آووکادوی له و کوبیده‌شده هستید، بهتر است نخودفرنگی را هم امتحان کنید. 2/1 پیمانه از نخودفرنگی را همراه آبِ 2/1 عدد لیموترش در ظرفی بریزید و له کنید. این پوره خوشمزه را می‌توان با نان تُست سبوس‌دار مورد علاقه خود سرو کنید.

3) نخودفرنگی، سبز نجات‌بخش

گاهی اوقات ممکن است برای تهیه غذاهایی همچون کاری، سس پستو، ریزوتو یا پائلا سبزیجات سبزرنگ مورد نظرتان را تمام کرده باشید. دوست خوب به درد روزهای سخت می‌خورد و نخودفرنگی منجمد در فریزر، یکی از بهترین دوستان آشپزهاست. استفاده از یک پیمانه نخودفرنگی برای تهیه این غذاها، علاوه بر رنگ سبز بخشیدن به آن‌ها، ارزش غذایی آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

4) نخودفرنگی در جایگاه یک سایددیش

اگر وقت کافی برای آشپزی با نخودفرنگی ندارید، می‌توانید از آن برای تهیه یک سایددیش استفاده کنید. برای این کار کافی است آب لیموترش تازه را روی پوره نخودفرنگی بریزید و با برگ نعناع تزیین کنید. در آخر هم با مقداری پنیر فتا خردشده روی آن را پُر کنید. این سایددیش، میز غذا را جذاب می‌کند.

5) سبز به‌جای زرد

اگر تهیه غذاهایی مثل فریتر (نوعی خاگینه سبزیجات) که دانه ذرت در آن نقش‌آفرینی می‌کند، برایتان جنبه تکرار پیدا کرده است، این دانه زردرنگ را کنار بگذارید و جای آن را با نخودفرنگی سبزرنگ پُر کنید. از آنجایی‌که نخودفرنگی و دانه ذرت هر دو تقریباً به یک اندازه هستند، می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای یکدیگر باشند.

6) نخودفرنگی در پستو

این بار هنگام تهیه پستو، برای سبزشدن، به برگ ریحان اکتفا نکنید؛ از نخودفرنگی هم کمک بگیرید تا پستوی متفاوتی را تهیه کرده باشید.

7) گوآکامل با نخودفرنگی

زماني‌که قیمت آووکادو بالا می‌رود، برای تهیه گوآکامل، می‌توانید از پوره نخودفرنگی استفاده کنید.

8) کمک به سبز کردن پوره سیب‌زمینی

نخودفرنگی فریزشده را به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید تا این غذا را این‌بار با رنگی متفاوت سرو کنید.

9) پاستا را با نخودفرنگی کامل کنید

در دقایق آخر پخت پاستا، یک پیمانه نخودفرنگی را به قابلمه اضافه کنید، سپس پاستا را آبکش کرده، سس پاستا را روی آن بریزید و زيرو رو کنید. به همین راحتی.

10) نخودفرنگی در نقش ناجی سالاد

نخودفرنگی با کوس‌کوس، تن‌ماهی و پرک بادام همخوانی خوبی دارد و استفاده از آن در سالادهای حاوی مواد بالا، ضمن خوش‌طعم کردن، به لحاظ برخورداری از فیبر بالا، ارزش غذایی سالاد را نیز افزایش می‌دهد.

 

نظرات

مطالب مرتبط

چدنی لعاب‌دار یا چدنی معمولی؟!

قطعاً بسیاری از شما ظروف چدنی در آشپزخانه خود دارید، اما بهتر از آن‌ها، ظروف چدنی لعاب‌دار هستند چراکه نگهداری این ظروف خیلی بهتر و راحت‌تر است.

همه چیز در مورد نخودفرنگی

نخودفرنگي از جمله سبزيجاتي است که به صورت فصلي کشت ميشود و طرفداران بسياري نيز دارد پس بهتر است همه چیز را درباره آن بدانید.

آشپزی بدون ادویه بی‌ معنی است

به جهت اهمیت استفاده از ادویه‌ها در آشپزی و تنوع آن‌ها، بر آن شدیم تا در این مطلب تعدادی از ادویه‌های کاربردی را به شما معرفی کنیم.

اشتباهات رایج در آشپزی

آشپزی هم مانند هر رشته و هنر دیگری تکنیک‌های مختص به خود را دارد. گاهی اوقات با انجام یک اشتباه کوچک، نتیجه کار دور از انتظار می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها